Fixa

idag hade jag get mig fan på att fixa problemet med min nya dator.
Så jag började ring till elgigantens tekniska support, dom kunde inte göra så mycket åt problemet för att det var en Acer, dom hade tydligen sin egna support. Sen fick jag nummer till dom och ringde.
Då fick jag prata med en mycket tevlig och kunnig kille. Han hjälpe mig på ett lugnt metodiskt sätt. Med hjälp av han kom vi fram till att det var antivirus programmet Norton som var problemet. Det programmet stoppde mig från att komma ut på nätet.
Jag fick ringa till företaget som gör Norton. Och i luren där hör jag en kvinno röst som instruerar mig, hon säger, Vi vill göra er uppärksam att symantec teknisk support kotar 160 kr/ samtal.
VA?! Fattar ni. Helt sjukt ju. Det är inte mitt fel att deras mjukvara inte funkar som det ska, men jag ska ändå betala för att få hjälp. det är sjukt!!
Jag förklarade i alla fall problemet för mannen i luren. Så han hjälpte mig att avinstallera programmet, sen provade i fall internetet funkade. Och det gjorde det inte.
Så säger mannen från symanec att han kan inte hjälpa mig mer och att jag skulle ringa tillbaka till Acer. Va?! Vilken hjälp man får för 160 spänn.
Jag lägger på och kommer fram till att jag måste kolla så jag verkligen är ansluten till ett nät. Och det var jag inte, anslöt mig och vips, internet funka. Precis som om han inte kunde ana att det var ett sådant simpelt fel som gjorde att jag inte kom åt internetet, speciellt nu nä Norton var bort taget.

Helt enkelt!!
Acers egna teknisk support är toppen bra!!
Symantec/Norton är kass! Bara att vänta på telefonräkningen och se glad ut.

P.S har åter installerat Norton och nu funkar alt som det ska.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sandra

Cheer level 1.

RSS 2.0